Szanowni Państwo, najnowsze badanie Havas Group „Meaningful Brands”® 2019, mówi, że aż 82% marek na polskim rynku mogłoby zniknąć i nikt nie zwróciłby na to uwagi. Z drugiej strony, znajdujące się poza tą statystyką, marki meaningful, czyli te postrzegane przez konsumentów jako zmieniające świat na lepsze osiągają wyższe wyniki na giełdzie (o 134%),wyższe poziomy wszystkich klasycznych KPI i cieszą się dużo większym zaufaniem, niż ogół marek (60% vs 30%).
Dziś zakupy i wybory konsumpcyjne to coraz częściej manifestacja światopoglądu, które są koniecznym warunkiem naszego szczęścia.W Polsce 54% konsumentów (globalnie 55%) uważa, że to marki i firmy, a nie rządy czy politycy, mają do odegrania ważniejszą rolę w zmienianiu naszego świata na lepsze. W konsekwencji coraz więcej osób oprócz dobrych jakościowo, użytecznych produktów w niskiej cenie, szuka marek, za którymi stoją bliskie im wartości, manifestowane na bardzo wielu polach (w procesie produkcji, polityki traktowania pracowników czy prowadzonej komunikacji na polu społecznym, ekologicznym, itd.).
Dlatego w klubie Marka jest kobietą Businesswoman Club, razem z redakcją Biznesu na fali wierzymy, że silne marki, lokalne i globalne mają dziś do odegrania ważną rolę. Są słuchane, a to oznacza odpowiedzialność. Takie marki powinny mówić o rzeczach ważnych, ważnych społecznie, wzmacniać przekonania o sile wartości, dawać ludziom impuls, nadzieję, nieść ważny manifest, zabierać głos, być „po dobrej stronie mocy”. Takie marki, firmy czy organizacje powinny i chcą potwierdzać, że czują się zbiorowym obywatelem swojej społeczności.
Zmieniać świat na lepsze, to właśnie szansa jaką klub Marka jest kobietą Businesswoman Club, razem z redakcją Biznesu na fali podejmuje, inicjuje dla i poprzez naszych partnerów w całej Polsce. Dzięki ambitnym misjom naszych projektów i działaniom liderów biznesu, przedstawicieli świata nauki, kultury, ngo, zmieniamy świat na lepsze, razem spoglądamy ufnie w przyszłość. Im więcej osób, marek i firm zaangażujemy w dyskusję o tym, jak ma wyglądać nasza przyszłość, tym większa szansa, że efekt końcowy będzie satysfakcjonujący.
Dlatego jako redaktor naczelny portalu Biznesu na fali i prezes klubu Marka jest kobietą Businesswoman Club, od 15 lat dostrzegamy, doceniamy i wyróżniamy te osoby, marki i firmy które podejmują się diagnozowania i rozwiązywania ważnych społecznie tematów, wywierają wpływ (tworzą „fale”), odważnie zabierają głos, broniąc i potęgując wartości, które nas wzmacniają, uskrzydlają, a w centrum swoich działań komunikacyjnych stawiają człowieka wraz z jego otoczeniem społecznym.
Jeśli więc Państwo osobiście lub Państwa marka, firma czy organizacja wpisują się w taki kanon działań, podejmują inicjatywy w w/w obszarze, serdecznie zapraszamy do kontaktu i zgłoszenia nam swoich projektów, działań, kampanii i inicjatyw, abyśmy mogli docenić, wyróżnić i spotęgować medialnie, biznesowo i strategicznie tak ważne społecznie tematy, które Państwo podejmujecie a wpływają na lepszy kształt życia społecznego, gospodarczego, lokalnie, ogólnopolsko, globalnie zmieniają nas i świat na lepsze.
Czekamy na Państwa zgłoszenia, pod adresem: #, wraz z krótkim opisem działania, wpływu społecznego jaki podejmują, realizują, przesłania linków do projektu, itd.
Łączę wyrazy szacunku
Jarosław Waśkiewicz
prezes klubu Marka jest kobietą Businesswoman Club
przewodniczący Rady Ekspertów, redaktor naczelny Biznesu na fali