Za nami 13. edycja Mercure Fashion Night, który już po raz drugi zagościł w Gdańsku. Bohaterem wieczoru był Patryk Wojciechowski, młody trójmiejski projektant. W stylowych wnętrzach Mercure Gdańsk Stare Miasto stworzył niesamowity, pełen emocji klimat i zachwycił gości trzema odsłonami swojej kolekcji – street, basic i vision. Wydarzenie poprowadziła dziennikarka Paulina Sykut-Jeżyna.
9 maja podczas 13. edycji Mercure Fashion Night, w hotelu Mercure Gdańsk Stare Miasto, spotkali się przedstawiciele świata mody, kultury i biznesu. Podczas wyjątkowego wieczoru mieli okazję podziwiać propozycje Patryka Wojciechowskiego – młodego projektanta z Gdyni, absolwenta projektowania ubioru na Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi i finalisty drugiej edycji Project Runway. Pokaz był okazją dla projektanta do zaprezentowania swoich prac szerokiej publiczności, a dla marki Mercure, która wspiera młode talenty, sposób na opowiedzenie gościom o swoich inspiracjach i lokalności w połączeniu z ludźmi i miejscami.
Trzy wizje MFN by Patryk Wojciechowski
Styl Patryka Wojciechowskiego cechuje różnorodność i niepowtarzalność tkanin w połączeniu z minimalistycznymi formami, nieoczywiste faktury, motywy i kolory. Wszystkie te elementy zaprezentował podczas Mercure Fashion Night w trzech odsłonach kolekcji: street, basic i vision.
Street to wizja projektanta, pokazująca jak ludzie powinni wyglądać na ulicach naszych miast. Dosyć odważna, stawiająca na wygodę i użytkowość. Podczas tej odsłon goście zobaczyli luźne kroje, warstwowość i ciekawe dodatki. Patryk Wojciechowski wykorzystał tu proste, ale uczlachetnione przez siebie haftami i nadrukami materiały, które podkreśliły mocny, uliczny styl.
Projekty zaprezentowane w drugiej odsłonie – Basic – to przede wszystkim proste kroje i kształty, stonowane kolory, niewyzywające tkaniny, dzięki którym sylwetka zyskuje minimalistyczny, ale elegancki wygląd. Celem tej kolekcji jest sprawienie, aby jej noszenie pomagało czuć sie dobrze w prawie każdej sytuacji jaka może nas codziennie spotkać.
Ostatnia część – Vision – to najodważniejsze propozycje Patryka Wojciechowskiego. Są to ubrania tworzone zazwyczaj ręcznie od podstaw, pełne tu przeplatanych na tkaninach nitek i różnego rodzaju aplikacji. Tutaj najważniejsza jest wizja projektanta i spektakularny, końcowy wygląd.
Mercure wspiera młode talenty
Współpraca z Patrykiem Wojciechowskim wpisuje się w realizowane w 2019 roku partnerstwo marki Mercure z Międzynarodową Szkołą Kostiumografii i Projektowania Ubioru. W ramach wspólnych działań, w kwietniu odbył się dedykowany absolwentom MSKPU Mercure Fashion Night, trwa również konkurs na inspirowany lokalnie uniform hotelowy.
Hotel Inspirowany Gdańskiem
Mercure Gdańsk Stare Miasto, znajdując się w samym sercu miasta, inspirowany jest historią dawnego Gdańska, która jest odzwierciedlona w wystroju hotelu – ozdobnych rzygaczach, kamieniczkach, kolorystyce nawiązującej do budynków, wykładzinie imitującej brukowane uliczki. Piękny widok z okien pokoi roztacza się z jednej strony na Stare Miasto, a z drugiej – na stocznię i Europejskie Centrum Solidarności.
Goście i Partnerzy
Wydarzenie zgromadziło ponad 200 gości. O odpowiednią oprawę pokazu zadbali Partnerzy wydarzenia. Tomek Madejski i styliści z Salon Expert K&L Forum Gdańsk zadbali o odpowiednie fryzury modelek, a o make-up – Klaudia Kiełczewska z Novotel Gdańsk Centrum. Wśród Partnerów znalazła się również marka zegarków LORUS dedykowana ludziom pozytywnie nastawionym do życia, którzy potrafią cieszyć się nim każdego dnia. W swojej ofercie posiada stylowe zegarki, a w trakcie pokazu ozdobiły one stylizacje modelek. Oprawę fotograficzną przygotował Maurycy Smierzchalski. Wśród wystawców znaleźli się lokalni twórcy – znana z pięknych dodatków Edyta Kleist, tworząca niespotykaną biżuterię – Anja Coraletti oraz słynąca z oryginalnych akcesoriów – marka Mana Mana.
Mercure Fashion Night
Zapoczątkowany w 2016 roku projekt obejmuje pokazy mody, których celem jest promowanie polskich projektantów i lokalnej kultury poprzez unikalne doświadczenie łączące modę ze sztuką użytkową, rozrywką i designem. Mercure wspiera zarówno doświadczonych artystów, jak i lokalne talenty czy młodych projektantów. Właśnie poprzez modę wydarzenia MFN odpowiadają o swoich inspiracjach i lokalności w połączeniu z ludźmi i miejscami, w których znajdują się hotele Mercure. Dotychczas, w ramach Mercure Fashion Night, odbyło się 12 spotkań w Europie Wschodniej – w Polsce, na Węgrzech i w Czechach.