27 czerwca 2017 roku odbyła się pierwsza otwarta Debata Stowarzyszenia Liderek w Biznesie Ladies First: „E-commerce: trendy, nowe rozwiązania, kobiety w e-commerce”, pod patronatem merytorycznym firmy Fiege. W centrum konferencyjnym Office Hub, dyskutowali ze sobą przedstawiciele kilkudziesięciu firm związanych z rynkiem e-commerce, logistyką i nieruchomościami komercyjnymi.
Spotkanie otworzyła Agata Wydmańska, Marketing & Communications Manager firmy Fiege. Omawiając zwyczaje zakupowe kobiet zwróciła uwagę na zwiększającą się rolę w generowaniu rozwoju e-commerce. “Kobiety mają ogromna siłę nabywczą, i stanowią już ponad 52% polskich internautów robiących zakupy w sieci. Ponad 1/3 deklaruje, że woli robić zakupy w sieci niż w stacjonarnych butikach, sklepach stacjonarnych czy galeriach handlowych. Kobiety są wymagającymi klientkami, przywiązują dużą uwagę do szczegółów, opisów produktu i rekomendacji. Jeśli dodać do tego, fakt, że liczba kobiet robiących zakupy online co rok rośnie, coraz więcej zarabiają i mają wpływ aż na 80 % decyzji zakupowych w gospodarstwie domowym, to wydaje się, że właśnie o uwagę, sympatię i portfele kobiet powinny zabiegać sklepy internetowe.”
Z kolei Damian Kołata, Business Development Manager z Fiege, w swoim wystąpieniu podkreślił, że polski rynek e-commerce znajduje się w fazie dużego rozkwitu. „Jego udział w całości handlu detalicznego znacznie odbiega jeszcze od średniej osiąganej w krajach europejskich. Z tego względu kolejne lata stanowić będą okres wyzwań, innowacji i rozwiązań, które pozwolą nam zrównać się z rynkiem europejskim. Działania te oznaczają nie tylko większe obroty. Wymagają również zwrócenia uwagi na koszty, optymalizację operacji i osiągnięcie efektu synergii. Powyższe zagadnienia sprawiają więc, że przed nami interesujący czas, który będzie obfitował w nowe wejścia na polski rynek i wzmożoną konkurencją z podmiotami, które ugruntowały już swoją pozycję. Na wszystkim tym skorzysta klient, a w tle rozgrywać się będzie batalia o jakość, elastyczność i zysk.”
Podczas debaty moderowanej przez Katarzynę Pyś-Fabiańczyk, Head of Industrial & Logistics Department CEE oraz Prezeskę Stowarzyszenia Ladies First omówiono najnowsze trendy oraz innowacje, które wprowadzają firmy działające na rynku e-commerce w zakresie nowych usług i wykorzystania nowoczesnych technologii.
Uczestnicy debaty, wśród których byli: Dorota Wiaderek, Dyrektor ds. Handlowych i Marketingu w Super-Pharm, Robert Giersz, Dyrektor Biura Usług Kurierskich, Ruch, Jarosław Agatowski E-commerce & Online Manager, Pandora oraz Monika Gochnia, E-commerce Logistics Manager Smyk, podkreślali postęp, jaki dokonuje się w e-handlu oraz rozwój udogodnień dla konsumentów. Dyskutowali także na temat przyszłości rynku e-commerce w Polsce oraz szans polskich firm na zagraniczną ekspansję.