W dzisiejszych czasach istnieje nieskończona ilość możliwości promowania i rozwoju własnej marki. Na dodatek jeśli tylko zdecydujesz się na pozyskiwanie nowych odbiorców w social mediach – nie poniesiesz dużych kosztów. A jak wiadomo, w mediach społecznościowych obecnie są WSZYSCY. Nie wierzysz? Pobierz bezpłatny e-book: “24 pomysły na angażujące posty na Facebooku” (../../2021/01/) i poznaj podstawowe zasady tworzenia zaangażowania odbiorców pod Twoimi treściami.
Obecnie z Facebooka korzysta ponad miliard użytkowników miesięcznie, a w Polsce jest to aż 14 milionów osób! Statystyczny Polak poświęca aż 1 godzinę i 17 minut dziennie na przeglądanie mediów społecznościowych, w tym bezinteresowne skrolowanie, sprawdzanie wiadomości, rozmowy ze znajomymi, oglądanie filmików, etc.
Dlatego jeśli jeszcze Twoja marka nie jest obecna w mediach społecznościowych – koniecznie to zmień. Jak? Pierwszym ruchem niech będzie założenie profilu firmowego na Facebooku, w którym możesz wykorzystywać wiele darmowych funkcji, dzięki którym będziesz docierać do nowych odbiorców. Jeśli już posiadasz konto firmowe, ale czujesz, że nie masz pomysłu na jego prowadzenie i nie potrafisz wykorzystywać jego możliwości to również zacznij działać!
Twórz zaangażowanie!
Tak, to prawda, że nie jest możliwe stworzenie zaangażowania na Facebooku w jeden wieczór. Jest to proces długotrwałych i konsekwentnych działań, na które jednak warto poświęcić czas. To dzięki nim będziesz docierał do swoich wymarzonych odbiorców, a z czasem zbudujesz też z nimi trwałe relacje, które zaowocują w przyszłości. Pamiętaj, że stałe grono Twoich odbiorców to bardzo skuteczny sposób na docieranie do nowych. To właśnie rekomendacja znajomych jest najsilniejszym bodźcem skłaniającym nas do zakupów. Dlatego warto poświęć na to czas i zadbać o swoich odbiorców.
Jak zwiększyć zaangażowanie?
Rozwiązań jest wiele. Poniżej masz listę praktycznych wskazówek, na które warto zwrócić uwagę:
- Na początek stwórz przejrzysty profil i uzupełnij wszystkie informacje o Twojej marce. Wybierz zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle tak, aby mówiły o tym co robisz. Dbaj, aby przekazywane przez Ciebie treści były spójne i jednolite na wszystkich platformach społecznościowych oraz Twoim koncie prywatnym.
- Wykorzystaj to, że Twoja firma nie jest wielką korporacją. Pokazuj sukcesy, codzienny rytm pracy. Niech Twoi odbiorcy zobaczą, że po drugiej stronie monitora są prawdziwi ludzie, a nie automat.
- Publikuj wideo – Facebook uwielbia promować filmy. Mają one o 135% większy zasięg organiczny, niż posty ze zdjęciami. Wykorzystaj to!
- Poza publikacją wideo, pamiętaj również o możliwości transmitowania na żywo. Nie bój się prowadzić LIVE’ów, pomimo, że na początku mogą być dla Ciebie problematyczne. Jeśli nie będziesz przekonany, czy masz o czym zrobić transmisję, zapewne wystarczy kilka minut zastanowienia się i pomysły same wpadną Ci do głowy.
- Rozmawiaj z Twoimi odbiorcami: pytaj, odpowiadaj, staraj się zrozumieć ich punkt widzenia i udzielaj im porad. Tym sposobem zwiększysz zaufanie do swojej marki. Możesz także przygotować cykl porad, dobrze sprawdzają się również cytaty, czy teksty motywacyjne.
- Utwórz grupę, dzięki której będziesz mógł lepiej nawiązywać relację z Twoimi odbiorcami! Przy okazji stworzysz zaangażowaną społeczność, w której będziesz mógł występować jako ekspert. Oprócz tego udzielaj się także w innych grupach, gdzie będziesz mógł dzielić się swoimi spostrzeżeniami na dany temat.
- Jeżeli opublikowałeś post, na widoczności którego bardzo Ci zależy – przypnij go na stronie głównej Twojego profilu. Jak to zrobić? Po opublikowaniu postu kliknij w jego prawy górny róg na “v” i wybierz opcję “Przypnij na górze strony”. Do czasu, kiedy nie odepniesz posta, będzie się on pokazywał jako pierwszy na Twoim profilu.
- Facebook jest najtańszym i najefektywniejszym sposobem na zautomatyzowanie sposobu pozyskiwania nowych odbiorców, dlatego REKLAMUJ SIĘ!
- Korzystaj także z innych platform społecznościowych, np. Instagram, czy LinkedIn. Jeżeli to na Facebooku prowadzisz najbardziej aktywną działalność, możesz poinformować na innych platformach o działaniach i podać link do profilu.
- Użytkownicy Facebooka lubią uczestniczyć w wydarzeniach. Dlatego wykorzystaj tę funkcję i załóż własne wydarzenie dla Twojej strony. Może to być promocja produktu czy wspólny cel dla Twoich odbiorców.
Podstawowe zasady w tworzeniu zaangażowania odbiorców to:
- tworzenie wartościowych treści, • systematyczność.
Zastanawiasz się dlaczego to takie ważne?
Tak jak już wcześniej wspomniałam, skutecznym sposobem na komunikację i tworzenie relacji z Twoim odbiorcą jest systematyczne prowadzenie fanpage’a. Dzięki niemu możesz kreować. wizerunek swojej marki, w taki sposób, jaki tylko chcesz. Warto, żebyś przemyślał, co chcesz osiągnąć dzięki aktywnej stronie na Facebooku, jakie cele sobie wyznaczysz i najważniejsze dążył do ich osiągnięcia. Efektem Twoich systematycznych działań będzie większa liczba klientów i wzrost sprzedaży, a o to przecież chodzi.
Autorka: Joanna Ceplin
Joanna Ceplin na specjalne zaproszenie firmy ExcellenceVale poprowadzi szkolenie Ty i Twoja marka online, które odbędzie się 17 marca 2018 r. w Londynie.
Zapisy i bilety w promocyjnej cenie na: ../../kobiety-na-fali/dorota-diona-miara-wlascicielka-firmy-enigma-trener-rozwoju-osobistego-prowadzaca-serwis-ezoteryczny-wrozki-tajemnice-kart/
Dzięki szkoleniu Ty i Twoja marka online przeprowadzisz METAMORFOZĘ Twojej marki online i poznasz zasady budowania jej na 4 platformach – Facebooku, Instagramie, LinkedIn i YouTube. Podczas szkolenia: • dowiesz się od czego zacząć i co zmienić, aby Twoja METAMORFOZA od razu zadziałała, • omówimy najważniejsze kroki na platformach: Facebook, Linkedin, Instagram, YouTube, • poznasz zasady BUDOWANIA RELACJI z klientem poprzez media społecznościowe, • dowiesz się jak PROWADZIĆ PROFILE SPOŁECZNOŚCIOWE, aby przyciągały wymarzonych klientów, • poznasz SEKRETY budowania marki osobistej w mediach społecznościowych,• dowiesz się jak znaleźć odbiorców Twoich produktów lub usług i jak stworzyć swoje przesłanie, • gdzie warto być obecnym, • jakie ZASADY prowadzą do sukcesu na platformach: Facebooku, Instagramie, Linkedin, YouTube.
Podczas szkolenia zrozumiesz, dlaczego Twoja obecność w mediach społecznościowych jest KLUCZOWA do rozwoju Twojego biznesu.
Już dziś zapoznaj się także z bezpłatnym e-bookiem pt.: 4 najczęściej popełniane błędy w reklamie na Facebooku: ../../category/aktualnosci/page/14/index-2.htm i przyjdź na szkolenie.
Patronat medialny nad szkoleniem objęły: Businesswoman&Life, Imperium Kobiet, Law Business Quality, Londynek.net, MojaWyspa.co.uk, Goniec Polski, WLuton.net, MagazynLokalny.co.uk, BiznesNaFali.pl, Klub Marka Jest Kobietą.
Sponsorami szkolenia zostali:
IMD Solicitors międzynarodowa kancelaria adwokacka, lider w świadczeniu kompleksowych usług prawnych na terenie Anglii oraz Walii. To najwyższej jakości opieka prawna w konkurencyjnej cenie dla klientów indywidualnych oraz firm. Prowadzi z sukcesem sprawy m.in. z zakresu prawa cywilnego, rodzinnego, gospodarczego, karnego, imigracyjnego, prawa pracy, a także z zakresu odszkodowań czy też prawa spadkowego.
London Business Solutions LTD. To polskie biuro księgowe w północno zachodnim Londynie. Oferuje ono m.in. księgowość dla firm, osób samozatrudnionych, ubezpieczenia, odszkodowania, rozliczenia, usługi optymalizacji ZUS, biznes plan, rejestrację VAT, listy plac w UK i rejestrację pracodawcy.
Axe Capital. To polski ubezpieczyciel specjalizujący się w ubezpieczeniach na życie, od chorób krytycznych, od utraty przychodów, domu, mienia, biznesu, motrgage advice, odszkodowań oraz testamentów.
Joanna Ceplin – bio
Trener skutecznej komunikacji online. Doradza firmom i osobom indywidualnym w obszarach związanych z komunikacją w mediach społecznościowych, tworzeniem koncepcji kreatywnych online oraz budowaniem wizerunku. Autorka Planera Nowoczesnego Przedsiębiorcy, kursów online „Jak tworzyć angażujące treści”, „Zaplanuj swój Biznes w mediach społecznościowych”, „Skuteczna reklama na Facebooku”, „Turbo lista mailingowa” oraz szkolenia stacjonarnego markaonline.pl Łącznie z jej szkoleń i kursów w ciągu ostatnich 2 lat skorzystało ponad 3000 osób. Szkoląc skupia się na efektywnym planowaniu, organizacji i automatyzacji działań w mediach społecznościowych.
O ExcellenceVale
Firma oferuje szkolenia stacjonarne z najlepszymi polskimi trenerami, coachami i psychologami oraz biznesowe programy mentoringowe, a w przyszłości również inne produkty rozwojowe.
ExcellenceVale powstało po to, aby dostarczyć jak najlepszych narzędzi do rozwoju osobistego i biznesowego, a dzięki temu wpływać na poprawę świadomości, rozwój wiedzy, umiejętności i postaw. Firma działa w branży rozwoju osobistego i biznesowego, kierując swoją ofertę do Polaków niezależnie od ich miejsca zamieszkania.
Dąży do momentu, gdy świadomość Polaków zmieni się w takim stopniu, że większość społeczeństwa będzie w stanie w pełni realizować swój potencjał osobisty, zawodowy i biznesowy.